Co wybrać?


Cześć!

Decydujesz się ćwiczyć, ale nie wiesz co wybrać. Wybór jest przeogromny. Im większy wybór, tym nasz zapał maleje. A bo nie wiem od czego zacząć, co będzie efektywne itd. 

Zacznę od tego, że cokolwiek wybierzesz będzie dobre. Oczywiście troszkę przesadzam pisząc to. Po prostu sam fakt, że zdecydowałeś się ćwiczyć jest świetnym krokiem. Wszystko zależy od stanu Twojego zdrowia, Twojego zaawansowania, kondycji itp. To metoda prób i błędów. Wybór jest przeogromny. 

Na początku, czyli startując od zera, tak jak ja to robiłam, skupiłabym się na czymś spokojnym, umiarkowanym, tak, żeby się nie zniechęcić. Znam to uczucie, próbujesz i nie wychodzi, pot kapie,a każda próba kończy się fiaskiem i zastanawiasz "po co mi to ?". 
Żelazna zasada- daj sobie czas! 

Moja przygoda zaczęła się od Ewy Chodakowskiej. Na czym polega fenomen jej ćwiczeń? Na niczym. Ewa nie wymyśliła niczego nowego, niczego czego ludzkość by nie znała, ale nie o to w tym chodzi. Ona ciągle to podkreśla. I szczerze jestem jej wdzięczna za to, że moja przygoda z ćwiczeniami, zdrowym odżywianiem od niej się zaczęłam. Nie rozumiem i nie zrozumiem całego tego hejtu wokół niej. Ale, nie o tym mowa. 

Nie napiszę Ci wprost wybierz to i to. Każdy ma swoje własne tempo, stopień zaawansowania, własne upodobania. Ale jedno mogę Ci zagwarantować, nieważne z kim zaczniesz, po miesiącu, dwóch regularnych ćwiczeń efekty na pewno się pokażą. Czyli nic innego jak daj sobie czas. Nie oczekuj, że po tygodniu Twoje ciało się zmieni, a Ty wbijesz się w rozmiar XS. Nic z tego, kobieto. Tak samo nie oczekuj, że od razu dasz radę wykonać cały trening. Oczywiście nie jest to niemożliwe, ale nie nastawiaj się. Ustal własną granicę. Nic na ponad siłę. 

Ja z swojej strony zaproponuję Ci kilka osób z którymi możesz zacząć ćwiczyć, kilka kanałów na YT, które możesz wybrać, dowolnie mieszać. 

1. EWA CHODAKOWSKA

Jej kanał na youtubie- KLIKNIJ TUTAJ 
I według mnie trzy podstawowe zestawy ćwiczeń, od których ja zaczęłam:

Wpisując jej imię na nazwisko w YT znajdziecie masę innych materiałów, zestawów ćwiczeń.

2. BLOGILATES

Jej kanał na youtubie- KLIKNIJ TUTAJ
Bardzo pozytywna osoba, której energia aż zaraża. Ćwiczenia są zazwyczaj krótkie, ale też intensywne. 

3. FITAPPY

Jej polski kanał na youtubie- KLINKIN TUTAJ
Jej amerykański kanał na youtubie- KLIKNIJ TUTAJ
Jest polką mieszkającą w USA. Równie pozytywna osoba, ćwiczenia różnego rodzaju od lekkich do tych intensywnych. To jak jej ciało wygląda po ciąży daje mega motywację.

4. MEL B

Nie ma oficjalnego kanału na YT z jej ćwiczeniami, ale wpisując w wyszukiwarce 'mel be workout' wyświetlą się zestawy jej ćwiczeń. Są one podzielone na poszczególne partie ciała np. "10 minutowy trening brzucha". Zrobisz brzuch, nogi, cardio i masz już 30 minut całego treningu. Lubię jej krzyk, pozytywne wibracje i to, że mogę wybrać co chcę w danej chwili ćwiczyć. 

Kanały jakie jeszcze polecam to XHIT,  ActiveWoman,  BeFiT itd. 

Jak widzicie wybór jest przeogromny i sama miałabym mętlik co wybrać. W każdym z tych kanałów znajduje się coś dobrego, coś co zmieni Twoje ciało. 

Przykład:
Wyznacz sobie, że ćwiczysz co dwa dni. Np. poniedziałek, środa, piątek i niedziela (potem wtorek, czwartek, sobota). Zacznij od SKALPELA (jak tak zrobiłam). I ćwicz ten zestaw tak długo aż w końcu bez problemu uda Ci się go wykonać. Wtedy zacznij stopniowo dodawać TURBO/KILLER np. raz/dwa razy w tygodniu. Nawet się nie spostrzeżesz, a będziesz w stanie wykonać całe te zestawy bez zatrzymywania się. Brzmi super, nie ? I wiem, że tak będzie. 
Potem mieszaj dowolnie zestawy. Ćwicz regularnie, nie zniechęcaj się, w końcu się uda. 

Ja obecnie ćwiczę zestaw Focus T25- Alpha. Nie chcę wchodzić w szczegóły, bo chcę dokończyć cały program, ale według mnie nie jest on przeznaczony dla osób początkujących. Na pewno dodam recenzję. Ale jeżeli chcecie wiedzieć coś więcej zapraszam na fitlovin.pl

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

T25 Alpha- Shaun T- MOJA OPINIA!

Cześć!

Wymówki!