Gotuj ze mną- ciastka owsiane

Hej!

Jestem mega łasuchem. Uwielbiam słodkości i to moja ogromna słabość i gwóźdź tego dlaczego moja waga wzrasta. Lubię czekoladę, batoniki, ciasta itd. Od dłuższego czasu ograniczyłam je do minimum i sama w to nie wierzę, ale da się. Jak? Na pewno poświęcę temu oddzielny wpis.

Dzisiaj przychodzę z przepisem ciasteczek owsianych, które są tanie, proste, zdrowe, łatwe i bardzo smaczne. 

Powiem szczerze, że nie ma jednego uniwersalnego przepisu na te ciasteczka, w moich są dwa podstawowe składniki płatki owsiane i banan*.
Reszta składników to dowolność. Ja dodałam: siemię lniane, nasiona chia, jagody goji, orzechy włoskie. 
Dodatki to Twoja dowolność, mogą to być suszone owoce (rodzynki, morele, daktyle, śliwka itd.), płatki migdałów, orzechy laskowe itp. itd. 

*zamiast banana, aby składniki były zwarte można dodać np. miód i jogurt naturalny, bądź jajko, miód i troszkę mąki, można też zastąpić banana musem jabłkowym

Ja widać ciasteczka to mix wszystkiego co w danej chwili macie. 

Zaczynamy:
1. Banana (u mnie 1,5 banana) 'maltretujemy' widelcem do uzyskania gładkiej konsystencji.

2. Dodajemy po płatki owsiane, które powinny stanowić większość i resztę składników- ilość dowolna.

3. Mieszamy całość do uzyskania zwartej masy.

4. Formujemy ciastka- wielkość dowolna. U mnie wyszło 6 średnich ciasteczek.
5. Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 st. na 20-25 minut. Po upływie czasu wyjmujemy i czekamy aż do schłodzenia.


I voila mamy gotowe smaczne i zdrowe ciasteczka, w sam raz do kawy. Jeżeli masz duże parcie na czekoladę możesz dodać łyżeczkę czystego niesłodzonego kakao, bądź do każdego ciasta wbić na środek kawałek gorzkiej czekolady (min. 70% masy kakaowej). 



Smacznego! 






Komentarze

Popularne posty z tego bloga

T25 Alpha- Shaun T- MOJA OPINIA!

Cześć!

Wymówki!